تحولات لبنان و فلسطین

در نشست هیات رییسه فدراسیون بسکتبال تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص خواهد شد.

احتمال تغییر و تحول روی نیمکت تیم ملی بسکتبال/ مدیر فنی آلترناتیو جدی ارمغانی

بعد از حضور جواد داوری روی صندلی ریاست فدراسیون بسکتبال، سعید ارمغانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد و آسمان‌خراش‌های ایران را در مسابقات انتخابی جام جهانی 2023 رهبری کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی موفق به حضور در جام جهانی شد که امتناع استرالیایی‌ها از سفر به ایران و برد فنی برابر این تیم کمک شایانی به ارمغانی و شاگردانش برای صعود به جام جهانی کرد.

اکنون هیات رییسه فدراسیون در نظر دارد در نشست آتی ضمن بررسی عملکرد کادر فنی و بازیکنان تیم ملی، در خصوص آینده تصمیم‌گیری کند.

در صورتی که گزینه‌های مطرح شده ایرانی باشند، شانس ارمغانی برای ادامه همکاری با تیم ملی بسکتبال بیشتر از سایر نفرات است اما اگر در این نشست موضوع حضور گزینه خارجی مطرح باشد این احتمال وجود دارد تیم ملی بسکتبال ایران با مربی خارجی به اندونزی، ژاپن و فیلیپین کشورهای میزبان جام جهانی بسکتبال سفر کند.

با توجه به حضور مهمد بچیروویچ در ایران و سابقه همکاری او با تیم ملی بسکتبال ایران به نظر می‌رسد این مربی اسلوونیایی و مدیر فنی کنونی تیم ملی یکی از گزینه‌های در دسترس برای جانشینی ارمغانی است.

قرار است نشست هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال روز سه‌شنبه (۲۹ فروردین 1402) برگزار شود.

جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از سوم شهریور سال 1402 به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود. تیم ملی ایران از سال ۲۰۱۰ تاکنون در تمام ادوار جام جهانی حضور داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.